måndag 26 mars 2012

Den 26: mars 2011...


...var en lördag vi sent kommer glömma.
***
Vid 21:30 på fredags kvällen började jag äntligen ana att det var bebis på gång. Det kom en del blod vid några toabesök. Sammandragningarna gjorde ondare och ondare. Det började trycka på vid varje sammandragning, som det inte gjort innan och jag hoppades så innerligt att det äntligen skulle vara dags för lillebror att komma till oss. Jag hade nu gått 4 dagar över tiden och var urbota trött på att var gravid!
***
Sammandragningarna/förvärkarn fortsatta ett par timmar och vid 02 bestämde vi oss för att åka in på en kontroll. Vi hämtade upp Malin som skulle vara med oss under vår förlossning. Kom in till förlossningen vid 03....besvikelsen var enorm. jag var bara öppen 1 cm....Vi blev hemskickad med hopp om att dom trodde vi skulle vara tillbaka innan morgonpasset började vi 07...tji fick dom...
***
När vi kom hem vankade jag av och an här hemma. Andy sov en stund på soffan. Det började ljusna och morgonen kom. Jag hade förvärkar, ooonda förvärkar mer eller mindre hela dagen och en bit in på kvällen. Sen lugnade allt ner sig och blev väldigt lugnt...
***
***

TÄNK!!!! På onsdag fyller vår lilla prins 1 år!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar