söndag 12 februari 2012

Söndagsvagn?!

Nej tyvärr blev det ingen ny vagn idag....
*
Gillar ni inte barnvagnar, tillbehör till barnvagnar och allt där omkring då har ni kommit till fel blogg!
Jag ÄLSKAR barnvagnar, har haft precis hur många som helst. Närmre 30 stycken på mina två barn och då är lillen bara 10½ månad gammal.
*
Har suttit och letat efter en vagn på blocket ett tag nu och idag kom den ut. Men med liggdel och bilstol i ett paket. Det vill jag ju INTE ha och säljaren ville inte sälja endast sittvagnen så nu tjurar jag lite...
*
Inte för att jag behövde en ny vagn, utan bara för att jag ville ha. Ni förstår i den här familjen är inte vagnarna barnens när dom är mammans. Alla har vi olika intresse och jag älskar mina vagnar, punkt slut!
*
För tillfället bor här inte mindre än fyra vagnar hemma. Dock är bara två av dom i bruksskick. Här finns en Emmaljunga Ozone som vi använder flitigt till lillkillen. Det är den vagnen som används absolut mest och jag hade nog haft svårt att skiljas från den, men om ett par veckor eller månader är det nog ett faktum, måste ju byta då och då. Sen finns här en Urban Jungel Singel som användas till stora tjejn om vi går ut hela familjen eller till lillkillen om det är mycke snö ute, den är oslagbar i terräng och tar sig fram överallt. Men om jag fick välja på Ozonen eller Singel så utan tvekan Ozonen.
*
I garaget bor en söndrig Teutonia team s4 (en syskonvagn) så om någon behöver reservelar eller liknande så bara hojta, dom är gratis! Där bor även en Emmaljunga City Jet, den är dock inte min utan jag bara förvarar den. Jag hade skömts om den var min med tanke på skicket den är i. Här hemma ärvi rädda om vagnarna, tvättar dom oftare än barnen, smörjer dom, klappar dom lite ömt innan jag ryper ner i sängen på kvällen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar